Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*ler*

Skrivet av Amandas mamma
Låter som en helt vanlig dag med en helt vanlig valp som håller på att upptäcka alla spännande saker som finns i världen.

En valp och en trotsig unghund kan driva den bästa till vansinne. Min voffe var väldigt billig under sin valpperiod. Hon bet på allt, och åt allt som kunde tänkas vara ätligt, och även sådant som var mindre ätligt. Hon tuggade sönder en murvägg, ett köksbord med fyra stolar, några skåpluckor och en köpmansdisk. Jag var redo att göra dalmatinerfärs av henne. *ler av minnet*

Det bästa med valpar är att de växer upp och skärper till sig lite. Man får försöka trösta sig med det, de dagar då man är redo att sälja dem för en billig penning.

Ett tips från en fd desperat matte med en möbelätande hund, är att du skaffar dig kompostgaller, sådana gröna trådgaller som du sätter i hop till en valphage (jag brukar ha sex stycken i början), och så fort du inte har uppsikt över valpen så stänger du in honom där med sovlåda och lite leksaker. Oftast går de och lägger sig och vilar, vilket bara är bra.

Jag brukar dessutom börja ensamträna på detta viset. När hunden är trött får den vara i valphagen och jag stänger dörren till köket (där mina vappar har haft sin valphage)i korta perioder och förlänger dem vart efter det går bra.

Nu hamnade jag helt utanför ämnet, vilket är så typiskt mig. Pratar jag hund så går det liksom inte att stoppa mig. *ler*

« Tillbaka till trådstarten