Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jobbig päls

Skrivet av Anna m.Iza+bf21/3
Min lillasyster har en sådan och jag gillar inte den. Den är småhundsskällig, olydig (läs ouppfostrad ) otrevlig mot andra hundar, morrar och ska rida på allt och alla (det är en tik) tuggar på allt fast den är tre år, hoppar hela tiden, stretar och drar i kopplet, säger man till den sätter hon sig ner och vägrar att gå mer. Allmänt jobbig alltså. dessutom har hon hemska hudutslag som ingen veterinär verkar kunna diagnostisera fast hon sprungit till flera olika i över ett år. Men pälsen är nog värst, när jag hade den borstade jag den varannan dag men den tovade ändå ihop sig hela tiden. Har hon varit ute på vintern och fått snö i pälsen måste hon duschas i varmt vatten och sen fönas torr annars får hon våteksem och pälsen är bara en stor tova, dessamma gäller om det har regnat. Hon provade att klippa ner henne men då fick hon ju såklart utslag av det.

Allt detta kan ju vara individuellt och jag är absolut inte ute efter att snacka skit om rasen i sig men jag skulle aldrig rekomendera någon att skaffa en.
Lycka till med hundköp vad det än blir, mvh Anna.

« Tillbaka till trådstarten