Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad kul

Skrivet av Lilith
att jag kunde skriva vad du kände....:-)

När Bessie dog ville jag först INTE ha en liknande hund. Hon var blandis Gordeon setter/Border collie, såg ut som en gordon men mest border i huvet. Det var en av anledningarna att vi kikade på en gårdshund. Och när då denne lille kille behövde nytt hem tänkte vi; ja kanske det, vi hade inte tänkt annat än att vi skulle he en valp, men han behövde nånstans att bo och vi ville ha en hund ganska snabbt. Nu blev det ju inte han i alla fall.

Sen när jag hittade Maya så var jag först mest intresserad av ett syskon till henne, för hon ser nästan precis likadan ut som Bessie, fast det inte är alls samma raser i henne (blandis igen)och jag tyckte det skulle kännas konstigt. Men syskonet som skuillde i färg var en hane och jag ville ha en tik. Dessutom tydde sig Maya till sonen, hanen verkade väldigt självständig och gick för sig själv.

Så nu sitter vi här med en hund som ser likadan ut och har ganska likt temperament. I alla fall i första anblicken. men tittar man på detaljer, så skiljer både utseende och sätt ganska mycket. Men om vi möter någon som inte vet att vi "bytt hund" så ser de inte att det är en annan hund, nu när hon är nästan färdigvuxen (7 månader). Och det händer mer än en gång att vi säger fel namn...Fast å andra sidan har jag tidigare varit på dagis och sagt: "kom nu så går vi Bessie" i stället för sonens namn...

PS har du ingen bild på din lille kille?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv