Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dottern har allergiska vänner

Skrivet av UlLi
och en tjej är jätte allerigsk mot hö och även djur så hon är hos oss men aldrig i dotterns rum där marsvinen bor och katt och hund får snällt hålla sig borta, och det har gått jätte bra. sedan har vi gillestugan där det sällan är djur, ibland hunden men aldrig katt eller marsvin och där är dom oftast om någon allergisk är här i alla fall om de tex ska leka lek med tex My scens eller bygga lego. sen vet de flesta barnen om att dom är allergiska och de undviker djuren och de meddelar ofta mig också om det så då kan jag ju ta och stänga in hunden i ett annat rum tex. katten är inte så sällskalplig så han undviker gärna andra barn än hans egna.

sonen har kattallergiska vänner men katten får inte vara i hans rum så där är det också inga större problem dessutom har många medecin med sig i ryggan om dom ska hit men ännu har ingen behövt ta någon medicin.

jag kan ibland tycka det är värre att skicka dottern till en allergikers hem eftersom hennes kläder ju är full med hår och andra allergiframkallande saker från djuren

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv