Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för alla svar!

Skrivet av Bichon havanaise?
Ja, jag planerar och tänker så fort jag har en ledig stund för egna tankar. Det är till och med så att dottern vid ett tillfälle sa att"jag vet inte om jag vill ha hund längre, ni plockar bara fram allt som är negativt, det känns inte kul längre". Det är bara att förklara att så är det. En hund är inget man kan tröttna på och strunta i efter några veckor utan ett ansvar man har tagit på sig för lång tid framöver. Jag är bara så rädd att det ska bli en grej det ska tjafsas om. Samtidigt tror jag att det blir bra för dottern som är lite ensam ibland, ett sätt att skaffa nya kompisar med samma intresse. Jag tror också att det blir en bra grej för mig som alltid har velat ha hund och som också behöver ett intresse förutom familj och barn nu när barnen är större. Lillebror är snart 10. Det är bara den här första tiden som bekymrar mig förutsatt att inte dagmatten ångrar sig. Min tanke är att hunden så småningom får vara ensam 4-5 timmar och sedan hämtar dagmatten, går ut en rejäl promenad och tar sedan hem hunden till sig tills någon av oss hämtar. Dottern kan jag nog räkna med när det gäller ansvar, det har vi pratat mycket om men hon har rätt långa skoldagar eftersom hon har resväg också så det blir nog jag som får hämta voffsingen.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv