Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bli jourhem!

Skrivet av Anna
Kan du inte börja med att bli jourhem? Då tar du hand om en katt från ett katthem under en begränsad tid. Du gör en insats för övergivna katter och får prova på hur det är att vara matte, men det är någon annan som äger, ansvarar och betalar för katten. Om det skulle gå bra med allerigin och med kissen så får du ju självklart behålla den om du vill, annars hittar kattehemmet ett nytt permanent hem åt honom/henne.
Kanske kunde vara något? Finns flera katthem i Stockholm.

Själv är jag uppfödare i Stockholm (har bengaler), de ska inte vara så allergiframkallande, men jag skulle sldrig sälja en kattunge på öppet köp! Jag skulle nog inte heller sälja till en som jag visste var överkänslig, då jag vill att mina katter ska komma till ett livslångt hem direkt. Däremot skulle jag självklart kunna tänka mig att köpa tillbaka en katt om köparen av någon anledning inte kan behålla den, mot ett avdrag på priset. Det är ju alltid svårare att sälja en äldre katt.

Sen så vet jag att många uppfödare skulle gå i taket om du frågar om någon föder upp bondkatter, det är nämligen ofta stor skillnad på att vara kattuppfödare och på att få några bondkattungar i ladan. :-)

« Tillbaka till trådstarten