Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillägg:

Skrivet av Lene m 4 barn
Du kaske vill ha svar på dina direkta frågor :o)
Är marsvin lika svåra på sladdar som kaniner kan vara? Om man åker på semester(husvagn) kan man ta med det då eller mår det bäst av att lämnas hos någon?
* Jo, marsvin är kända för att de kan gnaga på sladdar - inte värt att chansa! Häng upp sladdarna på väggen när de är ute.
Det låter lite jobbigt att ha med dem i en husvagn...man kanske inte har plats för deras bur, och de bör ju kunna spring fritt varje dag...Jag skulle nog försöka lämna bort dem, eller att någon kom och skötte dem varje dag.

Vi har ett skapligt stort kök med ett skrivbord längs ena väggen. Där under hade jag tänkt ställa buren så att han/hon kan få vara lite ifred. Har planerat att fixa grindar till dörrarna i köket så att marsvinet kan röra sig fritt där när jag är hemma.
* Får buren plats under skrivbordet, är det väl bra att ställa buren där - men tänk på att buren är stor, minst 100x50 cm till två. Det är bra med grindar till dörrarna, tänk på att det bör vara ganska finmaskigt, sålänge de är små iaf.

Marsvin vill väl va ute också? Vi har en ca 30 m2 stor uteplats. Om man hängnar in den ordentligt med tex hönsnät nedanför staketet måste väl marsvinet kunna vara lös där på sommaren?
* Jodå, det kan de säkert. Tänk på att de bör vara skyddade uppifrån också, så inga rovfåglar och katter kommer in bara. Bästa är ju iof att ha dem på gräs, eftersom de älskar det - men har ni inte tillgång till gräsmatta, så är det ett bra alternativ.


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv