Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jupps

Skrivet av Ida & Toritrollet
att ha valpar av alla olika modeller är förtvivlat övergulligt och hälften av alla människor ska fram till valpen och blir sedan förargad när valpen försöker busa (!). Nekar man folk att gosa med valpen så får man skäll och hoppar valpen så får man skäll.. Jag har gett upp och tillåter INGEN att hälsa på mina hundar just för att hundarna inte ska bry sig om folk, det blir lättast för alla inblandade. Men vissa föräldrar har noll pejl på sina telingar och då blir det svårare, eller ännu värre att de skickar fram barnen med kommentaren klappa den snälla hunden, hur 17 kan de VETA om mina hundar är snälla eller inte? Jag skulle aldrig i livet skicka fram Toria till främmande hundar just för att hon kan råka skrämma dem eller att de KAN ha dåliga erfarenheter av barn och därför reagera mindre lyckat.

Nu må mina hundar vara tämligen snälla och gör inte illa folk på pin kiv, men min hane är stor och burdus, han KAN mycket väl tippa ngn i ren glädjeyra över att ngn bryr sig om honom, ungtiken är fortfarande väldigt "lätt på framtassarna" sas och vill gärna ligga och brottas på backen om hon får tillåtelse till det. Är man inte medveten om det så kan även lilla hon bli aldeles jättelycklig ååhhh buuusa med mig.

Så här har det blivit så att mina hundar hälsar inte på folk, de har heller inte tillstånd att hälsa på andra hundar (det pga skade- och smittrisken).

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv