Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag svarar också...

Skrivet av lizaliza
Hej!
Inte dåligt att du orkade skriva en "hel roman" ;O)och jag har orkat läsa den!
Du skriver..
Är det kolik? Jag tror inte det eftersom hon skriker precis lika mkt vid alla givna tider på dygnet och inte massa timmar i sträck en gång per dygn utan direkt efter amning eller max 20 min efter och sedan ända tills hon fått magen riktigt varm, främst i bärselen. OM det är kolik trots allt, är det då bara att "stå ut" till Jonna blir 10-12 veckor. Går kolik alltid över då?
Svar: Nej, kolik går inte alls alltid över efter 3 månader. Jag själv hade det i 9 månader(!) och vet andra som haft det ett halvår.

>>Kan akupunktur hjälpa min dotter? Ger man det mot kolik eller funkar det även på "bara gasiga magar"? Vill jättegärna veta mer om akupunktur! Hur funkar det? Vad hjälper det emot?>>
Svar: Akupunktur ges mot kolik av några få personer i Sverige och det funkade MYCKET BRA på vår tjej som skrek och skrek dygnet runt. Eftersom det inte ger några biverkningar eller kan överdoseras tycker jag ni ska prova det även om ni tror att det "BARA" är gasig mage. Man sätter en liten tunn 0,2 mm. nål i tumgreppet på bebisen, vrider om och drar upp den direkt. Dvs. det tar max 2 sek. per tumgrepp. Om du bor inom rimligt avstånd till Göteborg tycker jag du ska ta kontakt med den barnmorska som ger akupunktur mot kolik där...alt. Stockholm där det också finns en barnmorksa som ger akupunktur (men är dyrare). Du får gärna höra av dej på [email protected] så ska jag ge dej telefonnummer.

« Tillbaka till trådstarten