Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

plastskena...

Skrivet av Monica i Lycksele
Ja, Veronica hade rätt. Skenorna såg ut som dem de visade på länken. (Nästan som dem de visade i början som ansågs värdelös:-/)

William gipsades tills han var dryga 4 1/2 månad och då fick han sina första plastskenor. De första var lika långa som gipset, till låren och dem hade han tills han var kring 7-8 månader, då kapades de av och blev stövelkorta skenor. Mycket smidiga, men jag tror personligen att de var värdelösa.
Vi trodde att William skulle vara motoriskt sen på grund av gipsning och skenor. Han satt själv vid 5 månader, började krypa 1-2 veckor efter han fått de korta skenorna. (Då 8 månader) Sen så började han resa sig upp och kunde gå efter hans "micki lär gå vagn" när han var 9 månader och gick för fullt efter möbler när han var 10 månader. Däremot vägrade han gå mer än enstaka steg tills han var 1 år, dan före hans ett års dag:-) Så jag blev glatt överaskad att han var som vilken annan unge som helst motoriskt - Då menar jag med sin egen "motoriska klocka" (Dvs en del är tidiga och andra lite senare, vilket är helt normalt)

Om du inte lagt dig för kvällen och hinner läsa mitt svar, så tycker jag ni ska fråga om de kan vinlka skorna lite mindre, på prov och sakta vänja henne vid "utåtvinklingen". För William var det hans räddning nu i höst. Han trillskades första julveckan efter vi justerat dem lite mer utåt och han lite verkade besvärad, men nu verkar han vant sig.

Jag skulle nog hellre vilja ha de riktiga skorna till skenorna, för jag tycker de sitter bättre är vad hans skenor gjorde och så fick han märken efter kardborren. (Det blev som en buktning innåt där vi spännt åt). Det försvann när han började med skorna efter några månader.

Jag inser att klockan är efter elva på kvällen och inte ens John Blund orkar vara vaken snart.

Önskar er LYCKA TILL!!! på besöket:-)

Kram
Monica & William (Som fortfarande är vaken och vill att jag ska spela hockeyspel med honom:-))



« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv