Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lillemans mamma

Skrivet av MelinaF
Tack för ditt svar
Efter att ha kollat på denna sida och fått lite tips har jag pratat med personalen på förskolan. De har i sin tur pratat med kommunens talpedagog så kanske med lite tur att han kan få Tecken som stöd där också precis som hemma. F ö ska vi till BVC på onsdag tror att jag ska begära remiss för utredning vet bara inte vart, väljer mellan psykolog och barnhab. Hur vet man vad som är bäst? Jag tror ju att han behöver stöd med annat också inte bara språket.

Visst kan förskolan söka resurs men de säger att det är svårt att få någon om man inte har papper på att det verkligen behövs. Kanske resultat av att våran kommun sparar in varje år.

Min 3-åring har gått på förskolan nästan 1½ år och fortfarande gråter han 9ggr av 10 när vi ska dit. Men det är ju ingen som lärt sig teckna där och samtidigt så är personalen sjukskriven rätt så mycket så faktiskt är det så att varje gång jag lämnar honom är det alltid någon vikarie där. Därför tror jag också att han skulle må bättre med en egen resurs (som kan teckna), kanske han blir tryggare då.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv