Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej

Skrivet av Edvins mamma
Så hemsk denna utseendefixering är, så fruktansvärt att den sprider sig så långt ner i åldrarna. Barn riskerar att förlora hela sin barndom.

Du är så bra som märker detta hos din lilla flicka.

Fortsätt som du gör men engagera fram för allt din man(hennes pappa?) eller en annan manlig förebild. Se till att han berömmer henne både som person och hennes utseende, spontant inte bara när hon klagar.

För flickor är det av största vikt att bli bekräftade som kvinna(lite tidigt i hennes fall men du kanske förstår vad jag menar).

Min pappa har aldrig gett mig en enda komplimang. När jag var 7 år och ville sitta i hans knä(jag hade bikini på mig) utbrast han med avsmak "fan vad fet du har blivit det är ju äckligt"
En sådan kommentar sänker en liten tjej totalt och jag gjorde allt för att min pappa skulle säga nåt snällt efter det. Det gjorde han aldrig och vid 12 var jag svårt sjuk i anorexi. Ätstörningarna har förföljt mig allt sedan dess (fyller 30 i april) och jag har många gånger undrat om jag sluppit det här om pappa varit förmögen att ge mig bekräftelse.

Lycka till o ta hand om din tös!

Skriv gärna igen

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv