...att anställda kommer bortprioritera ditt barn.
Ingen anställd skulle m e d vilje utsätta barn för olycksrisker...vi har totalansvar och kan åtalas om vi inte gör "rätt".
Neddragningarna har tyvärr medfört försämringar - men ännu visar ingen statistik på att barnens säkerhet fått stryka på foten.
Istället är det den pedagogiska verksamheten, utflykterna, tvärgruppsarbetet, smågrupperna och de individuella stödinsatserna vi fått dra ner på.
Ärligt - det är mer barnpassning nu....för att förebygga olycksfallen så samlar vi resurserna och jobbar på andra sätt än tidigare.
Är du minsta tveksam så tycker jag du ska leta upp andra omsorgsformer eller vara hemma själv - och ta ditt eget föräldraransvar fullt ut istället. :-)))
Betänk först bara att det fortfarande är i hemmen som flesta barn förolyckas.
Där är miljön inte alltid är lika barnsäkrad som hos dagis/ dagmamman och där finns föräldrar som inte alltid har förmågan att förutse risker pga avsaknad av utbildning och barnerfarenhet.
Dina påståenden finns inte att avläsa i statistiska underlag. Jag skulle vilja påstå att du kommer med ett mycket dåligt underlag när du lämnar ut din "information".
Jag tar gärna diskussionen om hur vi höjer kvaliten på barnomsorgen. Jag ser gärna att vi höjer statusen på förskolemetodiken och pedagogiken.
För det behövs mer personalresurser.
Tyvärr känner jag mig ganska kränkt av dina påståenden att anställd, högskoleutbildad personal kommer prioritera sig själva hellre än barnen.
Är det så du tror vuxna, yrkesverksamma människor funkar?
Mia, fskl
|