Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag kan förstå dej...

Skrivet av Mia
både med att vilja byta jobb och att inte vilja studera. Mitt tips är att du söker som vikarie. Det gör du förmodligen via kommunens barnomsorgschef. Själv har jag halkat in på ett bananskal inom barnomsorgen. Jag hade en enorm tur att få chansen trots att jag saknar utbildning. Det har dock gått bra, med mycket stöd från min chef som faktiskt sa att det är inte alltid utbildad personal klarar av allting heller. Hur man löser saker och jobbar fram bra saker med barn gör man genom att man hjälper varandra.
Även om utbildning är att föredra (enligt andra) så finns ändå fortfarande en klick (jag tex) som inte är utbildade. Jag är varken bättre eller sämre än nån annan. Jag vet inte varför du inte vill studera, men kanske är det nåt du ändå kan fundera på att göra. Själv är jag en sån där vilsen person som aldrig funnit mej till ro och känt mej hemma i skolmiljö. Det är inget större fel på själva läshuvudet, men självförtroendet är det lite värre med. Och ju mer åren går desto svårare är det. Så, ge inte upp på en gång utan hör dej för om vikariat.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv