Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arfs

Skrivet av Enna
När jag födde min son på sjukhuset så körde min man i 180km/timmen för at tvi snabbt skulle in och eftersom bilbältet trök över magen där det gjorde som ondast så åkte jag obältad. Dessutom ståendes på alla fyra i baksätet och skymde sikten ordentligt för honom. Hur säkert är det?
Jag lovar dig att det är en tur många kvinnor som ska föda på sjukhuset gör och jag vill ALDRIG göra om den.

Ett sätt att "lösa" blodbrist i hemmet är att laga en moderkaksgryta och använda "moder natur" så som det är tänkt från början och som andra djur gör när de fött sina barn.
Sy kan en BM göra i hemmet likväl som på sjukhuset.
Blir det läge för en akut operation lägger man sig obältad i bilen, ambulans möter på vägen och på samma tid som det tar för operationsteamet att göra iordning för operation är man på plats.
Jag ser fortfarande inte vilka komplikationer som är farligare att råka ut för hemma än på ett sjukhus. Däremot ser jag olika lösningar på problemet som ger samma utgång.

Att säga att din vän skulle ha dött om hon fött hemma går inte just eftersom hon inte födde hemma. Kanske moderkakan inte hade släppt alls om hon fött hemma. Sånt vi inte vet och aldrig kommer att få veta....

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv