Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hade..

Skrivet av Emmie som inte vill ha någon "hjälp"
Jag fött på sjukhus hade mitt barn mycket troligen mått mycket dåligt.. och jag.
Jag har fått bekräftat att jag fått värkstimulerande dropp (vid minst 2 tillfällen, trots att min förlossning gick väldigt fort) och att utdrivningsskedet hade blivit minst sagt forcerat. Min naturliga värkpaus på en timme är nämligen inte accepterad på sjukhuset jag skulle till och inte heller utdrivningsskedet på 2 timmar. Frågan är om jag ens hade hinnit in, det hade nog blivit barn i bilen tror jag och säkert hade vi krockat dessutom. Trots att min man är yrkeschaufför så betvivlar jag hans fokus innan denna erfarenhet. Han trodde innan, precis som de flesta, att en förlossning är ett livshotande tillstånd. Hade vi kommit in hade jag ta-mej-f**n inte fött barn under den stress det innebär att ha folk runt om kring sig. Vi kanske hade överlevt om jag låst in mig på toan, då?

Vilka nya rön föresten? Att bacillier hemma ifrån mamma och pappa är bra vet jag, men att vinterkräksjuka, flunsa, mördarbakterier och andra infektionssjukdomar ska vara något att stå efter var något nytt för mig. =D

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv