Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan..

Skrivet av kajo29 som smygläser här inne!
Med mitt första barn gick jag över 16 dagar och förlossningen var helt otroligt seg. Fick ryggbedövning vilket jag tror saktade ner det hela samt att jag aldrig kände några krystvärkar när jag väl öppnats helt. Det hela tog ca 28 timmar men var ändå en helt ok upplevelse. Med mitt andra barn kände jag att jag klarar inte att gå över tiden så länge dels för att jag har en sån fruktansvärd foglossning så jag bad att få bli igångsatt vilket är väldigt svårt att få om man inte har nåra medicinska skäl. Men den stackars barnmorskan förbarmade sig och ringde sjukhuset så att jag fick komma dit fem dagar efter bf. Jag hade lite protein i urinen samt högt undertryck så läkaren frågade om jag ville bli inlagd med en gång,(tydligen begynnande havandeskapsförgiftning) blev rätt förvånad kan jag säga!!
Igångsättningen då! Jo så här var det, kom dit vid åtta på morgonen vid nio kom doktorn och satte in gelen, hela tiden sa de att det kunde ta uppemot fyra dar innan nåt hände så jag tog det lugnt kände ingenting heller av gelén. Vid ettiden kom doktorn tillbaka och satte in en till dos med gelé. Efter en halvtimme började jag känna av lite värkar. Vid tvåtiden kom värkarna med ca fem min mellanrum men gjorde inte ont. Så höll det på till kl sju ungefär nar det blev lite jobbigare var då öppen ca 4 cm. hade en tns med mig som funkade skitbra som motvärk förutom när jag måsta sitta och ta kurva på barnets hjärtljud, den störde tydligen. Vid åttatiden kom min sambo nu började också värkarna göra riktigt ont, frågade om jag fick bada, fick det var då öppen fem cm. Hann nog ligga i badet 10 minuter när jag kände första krystvärken, upp ur badet och in i rummet igen tre krystvärkar senare var hon ute. Detta var en otroligt bra och häftig förlossning dels för att jag fick känna kraften av krystvärkarna som jag aldrig hade med första barnet samt att jag inte tog någon bedövning och mådde skitbra efteråt, så jag måsta säga att igångsättningen var det bästa som hänt mig. Hoppas det ger dig lite svar...
kram kajsa

« Tillbaka till trådstarten