Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken fråga!!!

Skrivet av Sara
Kan väl inte jag veta...men om du vill ha mina associationer och hur jag tänker mig dessa barn så kan jag väl tycka till om du vill...

Olivia...en robust liten tjej med skinn på näsan, som vet vad hon vill och ofta också får som hon vill...lite hönsmammevarning på hur mycket föräldrarna "daltar" med en liten Olivia...

Klara...en docksöt liten flicka med pippilotter i håret och traditionellt uppfostrad med biblioteksbesök och öppna förskolan, pepparkaksbak med mamma och allt annat som hör till när man vill ge sitt barn en "bullerbybarns-barndom"...

Emilia...den lugnaste och vänaste av flickorna...gärna i rosa och spetsar...klart "flickig"...har inte riktigt fått samma chans som de andra flickorna att få egna ben att stå på...men charmig...


Noel....en bortskämd liten tuffing med kepsen bak-och-fram redan som ettåring...snabb i vändningarna och rapp i munnen när han börjar prata...får mycket tid av sina föräldrar...vill stå i centrum...

Max är den robuste av de tre...lite som Klara med Bullerby-uppväxten och föräldrar som vill ge värderingar och trygghet...Står stadigt när det blåser och tar inte så stor plats...snäll...

Alvin är den lille blyge killen som gärna gömmer sig i mammas famn med snuttetrasan i stadigt grepp. Alltid ren och hel och "finpolerad" av sina föräldrar som helst ine ser honom gegga ner sig med vårgeggan ute...


Jag förmodar att du funderar själv på dessa namn till ditt väntade barn och vill se vad man ser framför sig för typ av barn när man hör ett namn...
Visst är det kul att leka med detta, men det blir nog samma "unge" oavsett vilket av de tre namnen man väljer-eller tror du att barnet behandlas olika utifrån det namn det har och därmed påverkar deras personlighet? Skulle inte tro det...
Skriv gärna vad du egentligen menade med ditt inlägg...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv