Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men alltså.. Lååångt)

Skrivet av TYCKER
...har inte här att göra egentligen, men måste göra ett inlägg! Om man redan har två barn, så nog fan vet man vad det innebär att ha barn. På er låter det som att hon bara vill vara vänlig, och att hon inte vet vad hon ger sig in på osv, och det kanske hade stäm om hon inga barn hade.

Jag tycker det finns mycket positivt med att vilja ta hand om ett redan existerande barn som behöver föräldrar, än att pippa fram en. Plus att du inte har varit barnlös länge och kanske har lättare att sätta gränser för alla barn. Däe jag har vuxit upp så har de enda färgade barnen som blev mobbade avrit adopterade, medan invandrarbarnen aldrig hade problem. Det beror på det enkla faktum att deras föräldrar (som jag känner) aldrig sagt till dessa barn, som för övrigt var odrägliga i sitt beteende mot vuxna. Jag har även besökt ett ungdomsfängelse där adoptivbarn var en överrepresenterad grupp, bla pga identitetskriser och bristande gränssättning.

Med det vill jag inte säga att adoptiv föräldrar är sämre, men det finns vissa som pga många års längtan och kärlek till sitt barn, ibland brister i uppfostran, precis som föräldrar till barn med handikapp kan göra.

Däremot så tycker jag att man inte ska göra det pga önskan om kön, lika lite som adoptivföräldrar ska välja bort barn med handikapp. Det är ju faktiskt så att man inte kan välja bort biobarn som föds med handikapp eller som skadar sig under livet. Är man inte kapabel att att hand om det barn som bjuds, så ska man nog tänka både en och två gånger...

Skulle kunna be om ursäkt för mina "påhopp", men stämningen här inne är så hätsk och otrevlig, och här hoppas det på till höger och vänster så jag låter bli

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv