Jag vet inte hur man ser att hörselgången är inflammerad, men vi märkte tydligt att han var besvärad av öronen. Till slut var det ju så illa att han skrek bara vi rörde ytterörat + att det rann ordentligt med var. Men det hade säkert varit bättre om vi snappat upp det tidigare, för nu har han dragits med den inflammationen i flera månader.
Läkaren kunde ju se att trumhinnan inte var påverkad men att det "såsade" så då föreslog han "koksaltsköljning" och sedan att vi skulle droppa de där dropparna. Skölja med koksalt kan man ju göra utan att ha fått det "ordinerat" (det är ju inget farligt att göra det) Se bara till att vattnet är kroppstempererat annars kan man bli jätte-yr! Fast borsyra/ättiksyra måste nog en läkare skriva ut, så om jag vore du så skulle jag fråga om det inte kan vara inflammation i hörselgången eftersom hon så tydligt visar att hon är irriterad?
Om det "såsar" ur öronen så borde ju inte rören vara igensatta? Och läkarna ser ju om trumhinnan är röd eller buktar ut, så då har de ju uteslutit mellanöresinflammation...jag tycker att det liksom känns logiskt att det måste vara något i hörselgången om de inte kan se att trumhinnan är påverkad?
Men jag är ju absolut inte läkare, bara snappat upp en del när det gäller min egen son... Jag är själv dödligt less på att springa till olika läkare hela tiden, men skit i om du är jobbig och tjatig för ditt barn har ju liksom bara du som för dess talan, så stå på dig och fråga tusen frågor!
Fråga gärna igen om det är något du undrar över! |