Sonen var 8,5 månader
|
Skrivet av
|
Jennie
|
när han fick sina rör och det gick väldigt bra alltihop.
Personalen var jättebra och de förklarade hur allt skulle gå till och vi fick träffa narkosläkaren och läkaren som skulle utföra operationen, innan det var dags för operation.
Totalt var jag ifrån sonen 15-20 minuter och sedan fick jag komma in till uppvaket.
Jag ammade fortfarande och när han vaknade till så ammade jag och då somnade han om och sov i ca 30 minuter till inne på uppvaket. Det är tydligen bra om de kan sova lite till för att minska risken för illamående.
När han sedan vaknade igen så fick vi komma in på rummet som vi blivit tilldelade och där fick vi stanna i ett par timmar till för observation innan vi fick åka hem.
Några speciella tips eller råd har jag nog inte utan det viktigaste är nog att man som förälder försöker behålla lugnet (även om det är svårt) så att barnet känner sig lugnt och tryggt.
Lycka till, och hoppas att rören hjälper!
För sonen har rören varit toppen. Innan han fick rören så hade han haft 6 ÖI med sprucken trumhinna varje gång. Han är nu 3 år gammal och har bara haft 2 ÖI efter operationen och båda gångerna har det räckt att behandla med örondroppar.
/ Jennie |
« Tillbaka till trådstarten
|
|