Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Du kan säkert

Skrivet av Mia A
be att hon får lugnande, men det kan nog vara en bra idé att förbereda dom på att du kommer vilja att hon får det. Tiden för varje patient är rätt kort och det tar en stund för det lugnande att kicka in så ni behöver nog vara där i god tid innan och att dom har tid att ordna det för er.

När det gäller hennes dysfasi så förstår jag att det känns kränkande för dig att dom pratar på ett sätt som hon inte förstår - MEN - min fråga blir ifall du har informerat dom om "hur" hon hör och vad dom kanske bör undvika. Kanske är det bättre att du pratar med henne under behandlingenistället för att dom gör det.

Det som jag reagerade starkast på var att dom hotade med att du skulle gå ut om hon inte lugnade sig. Där spelar det ingen roll om man har något handikapp eller inte - så säger man inte till något barn. Det är väl aldrig något som skulle få ett barn som känner rädsla att lugna sig! Usch och fy för det!

Berätta gärna mer om Dysfasi (som jag aldrig hört talas om). Är det fysiskt eller psykiskt betingat?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv