Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Först och främst

Skrivet av Mia A
kan jag bara säga att ni kommer må så mycket bättre hela familjen när rören är i! Vår son hörde jättedåligt innan och det skapade massor med konflikter och irritation (hemskt men sant - man låter arg när man måste skrika för att han skall höra...)

En viss ökad ljudkänslighet får man ofta räkna med (lite annorlunda mot innan, liksom).

Man bör vara lite försiktig vid bad säger många. Vi har tyvärr inte lyckats så bra med det, men det har inte skapat några problem heller. Köpte öronproppar men dom trillade bara ur eller också glömde vi att stoppa i dom någon av alla 100 gånger han skulle bada under en dag på stranden.

Barnet kan fortfarande få öi även när dom har rör, men det gör inte lika ont (eftersom det inte blir sånt tryck).

Något som är ganska vanligt (tror jag, åtminstone har min son haft det några gånger) är att dom får en yttre örongångsinflammation. Då får man droppar hos doktorn (som heter Tetramyclin, tror jag) som man droppar i det drabbade örat. Det brukar gå över efter ett par dagar men gör lite ont innan man får i salvan.

Operationen går fort och barnet har INTE ont efteråt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv