För tvåveckor sedan upptäckte jag att det rann ur höger öra på min lilla 3-månaders tjej. Jag gick till vårdcentralen och där sa dom att det var en öroninflammation och att trumhinnan redan spruckit. Dom skrev ut antibiotika och sa att vi efter en vecka skulle ta kontakt med den lokala öron-näsa-hals doktorn. Jag kontaktade honom redan samma dag och fick en tid. Efter att vi avslutat kuren så luktade det konstigt, liksom illa, i hennes öra. Då ringde jag läkaren och fick tid direkt. Vi fick då örondroppar som vi droppade i örat två gånger om dagen i fem dagar. Jag droppade när hon sov. Det gick alldeles utmärkt. Så sätt klockan och droppa vet ja. Låter det konstigt. Men, vad gör man inte för sina barn? Nåja, det visade sig i alla fall att det inte varit någon öroninflammation, ej heller någon sprucken trumhinna utan endast ett hörselgångseksem som hon fått pga vätska i hörselgången. Fick rådet att se till att hon absolut inte har vatten i örat efter ett bad till exempel. Inte ta med tops utan bara med en liten handukskant.
Mvh Sanna |