Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Lotta!

Skrivet av Sara m. P&C-00 & bf 3/6
God fortsättning på 2005!!

Jodå, läkaren talade om för mig att det är helt OK att ta kortison när man är gravid. Däremot var det några läkare på akuten som inte ville skriva ut just kortison eftersom jag är gravid...

Jag tar medicinen noga morgon och kväll!! Är ju jätterädd för att astman ska bli sämre! :)

Nu känner jag mig mycket bättre och som jag skrivit i mina inlägg längre ner (tror jag) så tror läkaren att astman kan försvinna efter graviditeten! Tror du att det kan vara så?? Har aldrig hört att astma kan försvinna... Han vill att jag minskar på kortisonet om två veckor, för att se vad som händer. Samtidigt säger han att graviditeten försämrar astman, så egentligen borde det ju vara bättre att vänta med att minska på kortisonet till efter förlossningen?

Iaf tror han att det blev för mycket med graviditet+ kanin+ en lättare luftrörskatarr och att astman kom av det.

Jag ska kolla upp apotekets broschyr om astma och imorgon ska jag kika in på apotekets hemsida. Tack för tipsen! Nejdå, jag tycker absolut inte att du klampar in- tvärtom jag är glad för alla råd som jag får!! :) Tack!!

Kram

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv