Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Visst har du enäggs?

Skrivet av Ingrid mfl
Jag har fått för mig att enäggs oftare är mer "tajta" än vad tvåäggs är.
Själv har jag två tvillingtjejer (tvåäggs) som aldrig tålt varandra. Nu har de under årens lopp tvingats komma överens. Och eftersom de, naturligtvis, har varit intresserade av samma sorts lekar så har de liksom funnit sig i situationen.

Men jag vet många som har särat på sina tvillingar, satt dem på olika dagisavdelningar, klasser mm. Vet att de tom rekommenderas.
Pratade faktiskt med en tvilling (enäggs, arbetskamrat) om just det här med att inte klara sig från varandra. Hon ansåg att de visst helst ville vara tillsammans mest hela tiden men att man också växte ifrån det med tiden.

Ett av extremfallen har vi dock här i stan. Ett par enäggstvillingar (äldre, typ 70-80) som alltid går tillsammans och alltid exakt likadant klädda. Men de verkar trivas med det.

Vilket svamligt inlägg. Men andemeningen är väl att man får lyssna till sin inre röst och att man inte ska ta allför allvarligt på det hela. Två tjejer som bästisar tillåts ju ofta gå hela grundskolan "hand i hand" utan att någon gör något åt det.

Kram!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv