Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I det stora hela är de nog

Skrivet av Jessica m pojkar-96 & flickor-01
mest tillsammans måste jag nog säga. Som idag då de har varit iväg med pappa och åkt slalom flera timmar, då orkade de inte gå till någon kompis utan kommer att vara hemma hela kvällen. Sen tränar de samma sporter också och går i samma klass. Så visst är de mycket tillsammans.

Men jag upplever inte det som något "problem" just för att de inte alls är beroende av varandra utan kan lika gärna gå ensamma till en kompis och sova borta själva. På skolan och fritte är flera pojkar i klassen tillsammans så de är inte bara med varandra där (har jag naturligvis hört mig för om). Men det är klart, när någon kompis kommer hit så leker de ju alla tillsammans.

Men, som jag nu skrev om i första inlägget om flickorna, så har de inte på samma sätt lekt tillsammans i sitt rum i flera timmar utan att bråka. Så jag tycker att det är stor skillnad på flickor och pojkar, främst pga deras _sätt_ att leka. Och det att flickor ofta har en (1) bästis gör att jag vill utöka mina flickors kompiskrets redan från det att de är små. Fast nog är det skönt när man kan ligga på soffan och läsa en bok medan de pysslar på i sitt rum...

« Tillbaka till trådstarten