Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har hört.....

Skrivet av C m Niklas o viktor
Men själv aldrig upplevt det... att det faktiskt finns barn som sover heeeeela natten.... (ironisk)
Har inga goda nyheter att komma med, fast min väninna har haft den stora lyxen att hennes tvillingflickor sov hela natten från det de var åtta månader.
Mina killar har ALDRIG sovit en hel natt. Niklas vaknar oftast till en eller två gånger per natt men somnar också oftast om ganska fort.
Viktor däremot som, när det var som värst vaknade 12-15 ggr per natt, sover nu när han är två år ungf fyra timmar i taget, vaknar och bråkar, somnar om och sover tre fyra timmar till. Det längsta Viktor någonsin sovit i sträck är fem och en halv timme. Den natten var Niklas vaken nästan hela natten... ;(
Men det har blivit bättre. Nu över jul har Viktor oftast bara vaknat en gång innan vi vuxna gått och lagt oss och sedan en gång mitt i natten och en gång på morgonkvisten. Det bästa tycker jag annars är att de börjat sova längre, till typ åtta och inte bara till halv sex sex.
Jag är hoppfull.... och tror att någon gång i framtiden kommer även jag att få sova en hel natt...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv