Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kärlekens gud !

Skrivet av Nina_H
Jag anser mig inte vara just kristen, men jag tror på den Gud som du beskriver... kärlekens.
Blir upprörd av att läsa Bertils svar.
Är uppvuxen med aftonbön o söndagsskola, men utan att mina föräldrar pratat religion förrens som vuxen (har aldrig trott att de varit kristna).
Jag har en nära relation till Gud o talar/tackar/ber ofta till honom... men den Gud jag känner straffar inte... kanske just därför jag inte riktigt känner Jesus, även om jag tror på honom och hans verk.
GUD = GOD

Väntar vårt första barn o vad vi vill förmedla är att det finns gott och ont... vi bör alltid välja kärlek, förlåtelse, ödmjukhet och tacksamhet inför dem vi möter och det vi har. Sedan spelar det mig inte någon roll om våra barn blir buddhister eller kristna... men vi kommer slåss hårt för att de ska välja gott framför ont. I min tro på kamp mellan gott o ont finns ingen plats för en God Gud som känner hat o avsky... om det är vad kristendomen står för, tar jag avstånd ifrån den... Om den däremot står för kärlekens budskap sällar jag mig gärna till den ! 30 år med min tro på Gott !

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv