Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gott och ont

Skrivet av Eva
Det finns både gott och ont i världen. Gud HATAR det onda, samtidigt som han ALLTID vill förlåta den som har gjort fel. För det gör vi ju. men om vi bara skulle säga att Gud är kärlek blev han menlös. Då har han ingen kraft för att ta tag med det som är fel. Då bryr han sig inte ens. Hemska tanke. Han är faktiskt som en perfekt förälder både moderlig och faderlig. Älskar oss alltid oavsett vilka fel och brister vi har och gör om och om igen. Men han vill hjälpa oss och fostra oss. Han kommer inte tvinga oss eller sluta älska oss. Bara för att visa saker är fel. Ondskan i vår värld kommer från det som i krykan kallas synd och en del av den har jag inom mig. Annat bara sker såsom naturkatastrofer då är det pga vi lever i en defekt värld. För mig är det kärlek att någon - min Gud - vill bry sig. Och se på Jesus vilken kärlek han har. Han går hådast ut de som pratar men inte visar med sitt liv. Han dömde inte äktenskapsbryterskan som fariseerna (de lagtroende och ansedda på den tiden) var i färd med att stena till döds. Han sa till dem att den som är utan synd bör kasta den första stenen. De äldsta (med störst självinsikt) var de som släppte stenen först och gick. Inte heller jag dömmer dig sa Jesus.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv