Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om jag ugår från mej

Skrivet av Raggsockan
så skulle jag ha dragit ut föräldraledigheten så mycket som ekonomin tillät, och delat den rakt av. Eftersom jag är ensastående , så var det aldrig en möjlighet, men trots det så började jag arbeta en dag i veckan när dottern var 8-9 månader (barnet var då hos mormor,och att jag skulle ha pumpat ut... nä, varför skulle jag gjort det?). Det var sååå skööönt, att få prata datorer , och inte blöjjor. Småbarnssnacket stod mej upp i halsen.

Dessutom är jag av den åsikten att ett barn på 8-9 månader behöver riktig mat också, inte bara bröstmjölk. Om det funkar att forsätta att amma morgon och kväll, så är det Ok, men jag tror faktiskt inte att det är naturligt att inte börja dela familjens måltider vid den åldern.

tyvärr ledsnade dottern på bröstet när hon väl fattat detta med mat. Var hon hungrig, då ville hon ha något med mer substans, och var hon mätt, tja vad skulle hon snutta för då?, så hon bet mej bara, lajja lite. och jag stortrivdes vekligen med att amma, tyckte det var enormt stressigt att vara tvungen att ordna riktig mat flera gånger om dagen. så ur lathetssynpunkt skulle jag gärna helammat tills det var dags med dagis. Men som sagt, jag tror inte det är nyttigt att inte börja med riktig mat innan dess.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv