Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Japp, det är

Skrivet av Tango
just indoktrineringen som jag vänder mig mot för den behövs inte längre i västvärlden anser jag. Vi vet alla vad som är bäst för vara barn sett till HELHETEN.

Dock finns det en mycket stor RISK med denna amningshysteri/indoktrinering eller vad man nu vill kalla den (och jag anser absolut att den finns). Min historia liknar trazzels historia nedan. Mitt barn fick inte heller nagon vätska förrän jag började ge flaska - jag hade helt enkelt inte tillräckligt med mjölk. Inget problem egentligen OM det inte hade varit för att jag själv var sa paverkad av doktrinen "alla kan amma" att det tog mig ett bra tag innan jag faktiskt insag att mitt barn fick för lite mat. Och eftersom jag var pa ett "amningsvänligt" BB sa var de inte "tillatna" att paverka mig till att börja ge tillägg. Det var först när en ny sköterska kom och började väga barnet + satte mig pa pumpning som det stod mycket klart att jag inte hade nagon mjölk. Da hade det gatt 5 dagar! Tänk om detta varit i Sverige, da vet jag inte hur det gatt eftersom jag vid det laget redan varit hemma.

Naväl tillslut fick vi in en bra rutin där jag ammade, pumpade och gav tillägg i en salig blandning. Kanonbra lösning för oss. Far vi ett barn till kommer jag att göra precis likadant. Det gav den balans mellan närhet och frihet som vi behövde i var familj.

« Tillbaka till trådstarten