Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag håller nog med

Skrivet av Fru Marmelad
Min dotter började få bröst nån gång i femman, ganska tidigt, men säkert hälften av tjejerna fick bröst ungefär samtidigt. Hon klagade över att det gjorde ont och tyckte att det var skönare med en top - problemet var bara att det gjorde ONT (iaf jag minns hur fruktansvärt ONT det gjorde när man började få bröst!) att dra topen över brösten, även om brösten var minimala. Så då köpte vi en behå istället, och med tiden har det blivit fler. Då var dottern ensam om att ha behå, och hon tyckte att det var _jättepinsamt_, men eftersom hon tyckte att det underlättade så pass ändå så fortsatte hon använda den.

Själv växte jag upp i en tid då man verkligen inte använde behå, i nian började jag "smyganvända" behå för att det var så himla mycket skönare, men min värsta skräck var att nån skulle se att jag hade behå!

Är denna behåskräck en kvarleva från 70-talets behåbål eller *S*? Jag ser absolut inte behå som nån sorts tortyrgrej för att plåga kvinnor, snarare som ett bekvämt plagg som jag absolut inte skulle klara mig utan! Sen finns det ju liksom behåar och behåar, en behå BEHÖVER inte vara en ryschig push-up med silikoninlägg.


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv