Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Martina!

Skrivet av Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
Skönt att höra att det går bra för dig och din lilla bebis.

Min lilla Miranda kom punktligt, hon föddes den 27 december, en dag innan bf.
Det började med att vattnet gick den 24:e och så fick jag värkar med som minst 6 minuter mellan. Låg kvar på sjukhuset över natten men värkarna avtog så på förmiddagen åkte vi hem för att vänta på att värkarna skulle starta igen.
Det gjorde de aldrig så den 27:e åkte vi in till förlossningen för igångsättning, droppet sattes vid 11:30 och hon är född 19:16. Det blev en ganska jobbig förlossning eftersom allt stannade upp en längre period, det hände ingenting på ett bra tag, de fick öka på droppet och en barnmorska fick komma in och trycka på magen för att pressa ner henne.
Fram till krystvärkarna började var det ganska lika mina tidigare förlossningar, värkarna innan gjorde lika ont.
Isabelle föddes mycket snabbare när jag väl började krysta, hon gled ut väldigt lätt, det kändes inte alls.
Miranda tog längre tid, jag krystade i drygt 1 timme och 10 minuter innan hon föddes. Det var en enorm skillnad att känna när hon föddes och när Isabelle föddes, när Miranda kom ut kände man det verkligen. Det var en otrolig upplevelse och känsla att föda ett fullgånget barn som man sedan fick upp på bröstet. Det var underbart, har ju aldrig varit med om det förut.

Miranda vägde 3475 gram och var 50 cm lång så jämfört med Isabelle och Angelica var hon en jättebebis.

Förstår att du ser fram mot ultraljud, det är så roligt att se lilla bebisen.

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv