Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barn har det (oftast) bäst hemma.

Skrivet av Borta bra men hemma bäst.
Visserligen är denna sidan för och emot dagis, jag antar att det även gäller dagmamma? Hur som helst så tror jag verkligen att barn med vettiga föräldrar har det bäst hemma. Därför att: barnet kan utvecklas i egen takt och på sina egna villkor. En dagmamma eller förskollärare kan inte älska barnen som en förälder och därmed inte heller uppnå det totala engegemanget. Och sist men inte minst, man släpper kontrollen över det barn som man ska fostra till samhällsmedborgare. Även om barnomsorgen är en bra sådan så blir det konflikter för en del barn när man får göra vissa saker hemma men inte på dagis och tvärtom. Jag menar alltså att man förlorar sin auktoritet som förälder när man lämnar bort barn upp till 5 års ålder. Ska tillägga att jag "ofrivilligt" har mina barn hos dagmamma och trots att hon är en bra sådan så märker jag en enorm skillnad i deras sätt sedan de började där. PS. Med ofrivilligt menar jag att det är den enda ekonomiska lösningen. Dessutom hur ska man veta vilken inverkan dagis eller dagmamma har på sitt barn när de oftast börjar redan i 1-1½ årsåldern? Ingen vet ju hur de hade varit om de inte varit i barnomsorgen...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv