Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MPR- funderingar...

Skrivet av Plippen
Hmm.. Jag är ny här och har lite funderingar och tankar som jag behöver bolla med någon...

Nu är det då dax att vaccinera min 18 månaders dotter.
Ska jag eller ska jag inte???
Här följer några av de tankar som rusar fram i mitt huvud:

*När jag var liten fanns det ingen vaccination mot dessa sjukdomar(väl?!) och inte har jag hört talas om någon som fått allvarliga men av dessa sjukdomar eller deras följdsjukdomar heller? Kan det då vara så farligt att avstå?

* När det var vanligt att få dessa sjukdomar hade vi kunskap om HUR man behandlar barn med dessa sjukdomar. Om man avstår nu så verkar ingen kunna förmedla denna kunskap längre och då kanske sjukdomarna blir allvarliga?

*Naturligtvis finns det ett nationalekonomisk vinning på vaccinet, för att inte tala om läkemedelsindustrins vinningar. Hur ska jag veta vad som är ren propaganda från deras sida och vad som är fakta?

*De barn som fått följdsjukdomar och fått allvarliga men, hur vet jag om dessa barn redan innan var t.ex. försvagade, sköttes rätt (observera att jag inte menar att föräldrarna gjorde fel ,utan om läkarna gav adekvata upplysningar om hur t.ex. mässlingen skall skötas)etc.?

Det verkar totalt hopplöst att få exakta fakta i denna fråga.

Vad påverkade ert beslut? Ni som avstått; Har era barn blivit sjuka och hur var det i så fall?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv