Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Näven är nästan omlindad

Skrivet av AJ och Lilla aj (hos sin Mamma)
Har gjort det mesta, avvaktat, varit smidig, försökt förhandla, gått till olika instanser, anmält till Föräldrarätten, gått till Tingsrätten (där fick jag ju igennom en del, men Mamman stretar emot), försökt komma med nya förslag, försökt gå via samarbetssamtal, pratat med skola och rektor (gamla stället) ang. tider osv och info (även nya skolan), gått till Länsrätten... Mamman lutar på huvudet, blir så sårad och förstår inte alls hur jag kan göra så, när det fungerar "så bra"... Jag blir uppmanad att förstå att dottern har behov av kompisar (det vet jag väl, har kämpåat för att hon ska ha kvar de som finns här och på förra orten, OCH träffa dem på nya orten ÄVEN när vi har vår tid - här eller gärna där), och att det är "sååå" tråkigt för oss att behöva gå till en rättegång, det skulle låsa positionerna, inte ge något och - enligt lagman och medlare på LR - jag skulle riskera att förlora saken...
Nåväl, kämpar på, nästa gång tar jag advokat till hjälp, även om det blir luta-på-huvudet-och-snyft hos mamman.
Dock ser jag alltid först till DOTTERN, och hur saker påverkar henne, NU liksom FRAMÖVER, det är ju en balansgång.
Sklickar några påskpresenter till Dottern med post, ringer när det går att komma fram, hoppas vi kan ses vid nästa helgumgänge.
Semestrarna är bokade och till stor del redan betalda, hoppas vi kan ha dessa tillsammans (förra året blev en vecka "indragen")...
Tack för allt stöd, tar en dag i sänder......

« Tillbaka till trådstarten