Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men då

Skrivet av Jörn
borde det kunna gå att lappa ihop ju! Säger hon att hon inte är kär i den andre så måste du lita på det.
Fast "kär" och "kär"... Man kan ju även bli betuttad i någon, lite småkär sådär, utan att det ska slå ut i full blom och sluta med "älskar."

Vad som är otrohet för *mig* är ju inte per automatik detsamma för någon annan. Vad du känner och anser vet ju bara du.

Till sist: Du har "somliga dagar" och "andra dagar".. Nyansera dig när det gäller "andra dagar" och lägg det bakom dig. Försök att inte älta, det leder inte framåt. Mitt tips är att ta en slutlig diskussion med henne (om du inte redan gjort det) och *kräv* att hon gör slut med dig *innan* hon börjar fjanta runt med någon annan. Säg att din självrespekt kräver det och att ingen förtjänar att vara i ett förhållande där man är osäker stora delar av tiden. Sedan, säger du, går ni vidare. Nu ger jag inte mycket för åsiktsmaskiner typ Malena Ivarsson, men jag läste en sak hon hade skrivit där hon påstod att många förhållanden går stärkta ur en otrohetsaffär. Det tror jag också.

« Tillbaka till trådstarten