Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett bra småbarnsproramm...

Skrivet av AlicePuh
Hur gamla är dina barn? eftersom du reagerat på att Teletubbies sänds varje förmiddag bör du ha barn i"barnprogrammsåldern".Min dotter är snart 17 månader och hon fullkommligen älskar de där små varelserna hon kommer springande och sätter sig i sin fåtölj och sitter där under hela programmet,utom när de visar "magfilmerna". Du irriterar dig på hur Tubbiesarna pratar, visst kan det vara irriterande med detta UPPREPANDE bebisprat det håller jag med om men har du tänkt på hur små barn pratar? Barn har fantasi, de är nyfikna och vill veta och för att barn ska lära sig krävs upprepningar eller hur, eller vet dina barn vad tex smörgås är första gången du säger det? Berättande rösten och bebisspråket är på barns nivå det är därför barn tycker det är så kul. Jag har flera kompisar med barn i samma ålder som min dotter och jag är också barskötare och har jobbat med barn.Jag vet att de barn i den åldersgrupp, alltså Ca 1-2 år, som Teletubbies är riktat till, älskar det men av alla dessa barn vet jag inte många som sitter kvar när de visar "magfilmerna" för de är inte på samma nivå.
Personligen tänkte jag som du till en början, mest för att jag tyckte det var jobbit och inte orkade lyssna på tjatet men när jag fick Saga och märkte att hon tyckte det var jättekul satte jag mig ner brevid henne och funderade över varför barn gillar det och ändrde uppfattning.Teletubbies är riktat till SMÅ barn och det är ett pedagogiskt småbarnsprogram, borde finnas fler sådana.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv