Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fördomar!

Skrivet av In vivo
Jag har en 9-årig tjej, och hon har spelat Gameboy med stor passion de senaste 1,5 åren ungefär. I vår umgängeskrets är det nästan lika många tjejer som killar som spelar. Vi ransonerar det hela, så att hon inte sitter i soffan och "knappar" i stället för att vara ute och leka med kompisarna.
För oss var det lagom att skaffa ett eget spel när hon var drygt 7 år, men det är säkert individuellt. Det har precis kommit en ny modell av Gameboy, så jag har sett att det är rea på den gamla modellen på många ställen nu, och den duger alldeles utmärkt... Dessutom finns det en andrahandsmarknad för sådana här spel, både på Gula Sidorna och en del nätsajter, men eftersom jag inte har någon förstahandserfarenhet av något av dem så törs jag inte rekommendera något.

Ett annat tips är att skaffa en batterieliminator till spelet, så man kan ladda upp det hemma, det betalar sig snabbt i batterikostnader!

Min tjej spelar Pokemon-spelen, de är förhållandevis "trevliga", lite våld men mindre än i många av de andra spelen.

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv