Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Advance SP

Skrivet av andiegirl
Jag vet att den är dyrast, men den hade jag köpt om jag hade haft råd. Har själv en vanlig Gameboy Advance som jag köpte när den kom ut (jag vet, jag är barnslig för min ålder ;)), och den har riktigt fin grafik för att vara en Gameboy. Spelutbudet är också ganska brett till Gameboy Advance (samma spel som går till Gameboy Advance går också till Advance SP, men det visste du säkert), med många roliga gamla godingar till Super Nintendon som får liv igen (tänker mest på Mario-spelen). Gameboy color har jag en också, men den spelar jag aldrig på nuförtiden. De har slutat att göra spel till Gameboy color, och spelen som finns är inte i närheten lika roliga och snygga som till Advance.

Skillnaden mellan Advance och Advance SP är att SP har inbyggt ljus i skärmen, så man kan spela när det är lite mörkare, vilket annars är ett problem med vanliga Advance. Den är också mindre (utan att för den skull ha mindre skärm), och man skrapar inte rutan lika lätt eftersom den går att fälla ihop. Den har också ett inbyggd uppladdningsbart batteri, vilket är guld värt eftersom det känns som om jag behöver byta batterier stup i kvarten (nåja, inte riktigt, men det känns så :p) till min vanliga Advance.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv