Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tillhör de där hemska föräldrarna

Skrivet av Mamma Erik
Och min son har fått se Jurassic Park etc och han drömmer ytterst sällan mardrömmar, han är inte rädd för att någon skall bomba Sverige, han är en trygg kille, min sambos söner har också fått se barnförbjudna filmer, de är inte våldsamma, har aldrig varit med i fel gäng, ena studera på högskolan, den andra går i gymnasiet, båda har bra betyg, har inte heller sprungit omkring och oroat sig för attentat eller så.

Däremot så finns det en hel del barnfilmer som gjort Erik rädd, när de tagit upp vissa saker på barnprogram, döden eller så, då blir han rädd (men han har varit på begravning utan att bli rädd)

Bröderna Lejonhjärta och Ronja Rövardotter är två filmer som han blir rädd under (och vill inte se dessa), men Jurassic Park, Stjärnonas krig, Sagan om Ringen är filmer som han inte är det minsta rädd att se.

Sedan vet jag att det finns barn som inte klarar av att se dessa filmer, därför får dessa filmer inte visas när han har kompisar här, för jag vet vad min son klarar av, men vet inte vad hans kompisar klarar av.
James Bond är också filmer som jag inte anser är så farliga (det skulle vara de äldre, som jag tycker är betydligt råare än de nya, det våldet är mer verklighetstroget)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv