Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

alltså -

Skrivet av ger sig själv...
- hemma hos oss har tv:n aldrig varit på den tiden så det har inte funnits någon anledning att införa något liknande.
Hos oss är TV:n påslagen under Bolibompatid och eventuellt till efter Rapport. Sedan händer det att jag slår på den igen när barnen lagt sig.
På helger tittar de ibland på tv på morgonen/förmiddagarna, och vid dåligt väder får de titta på film.
När det gäller datorer har det aldrig varit något problem, de används mest till nyttosaker så jag har inga restriktioner där heller. TV-spel finns och inga speciella regler där heller, men barnen frågar alltid om de får spela, så jag kan säga nej om jag tycker att det varit för mycket, eller så brukar jag säga - ja men först måste ni gå ut si och så länge - ssen kan ni spela tv-spel.

Kan tilläggas att jag har ett ADHD-barn, och ofta är tv/film/tv-spel det enda sättet att ge oss andra i familjen någon ro för endast framför tv:n sitter han still... Så han sitter rätt mycket framför tv men oftast ser han då en film som han redan sett hundra gånger tidigare...

« Tillbaka till trådstarten