Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skeptisk...

Skrivet av Marcus "Elwin" Björs
Jag vet inte, fast själv är jag väldigt skeptisk till lyckosliskiga program som teletubbies. Jag har inga minnen från när jag var i den åldern (1986). Jag misstänker dock att inte tittade på TV utan lekte med leksaker istället. Min mamma spelade däremot in videoprogram som jag började titta på när jag blev 3-4 år gammal. Det bästa med programmen var att de var på engelska med svensk text eftersom SVT sände bland annat Bumbibjörnarna (Eller Gummibjörnarna som det hette då) och Bugs Bunny. På så sätt utvecklade jag ett sinne för engelskan, vilket har visat sig väldigt användbart på senare dagar. Det gör ingenting om man inte förstår. När man är så liten så tänker man ändå inte med ord, utan i bilder.
Själv har jag inte sett så mycket av Teletubbies förutom de avsmakliga avtackningarna jag tvingats sett i väntan på att Sailor Moon skulle börja, fast om hela serien är på det viset kan jag förstå varför han har svårt att somna.
Hur du vill att sonen skall utvecklas är helt upp till dig, fast om du tycker det känns fel så vore det bättre att följa ditt hjärta.
Det är mina tio kronor

GAME OVER

« Tillbaka till trådstarten