Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Beslut

Skrivet av Fidde
Hej
Du ville ha en känga, så här kommer den.

Självdiciplin. Självdiciplin. Självdiciplin.

Det är detta det handlar om. Jag är tämligen övertygad om att det går att göra massa andra saker hemma hos er som är till nytta för hela familjen. Gör dem. Sen när du är klart skriver du en lista på vad som ska göras utöver detta, och om du hinner klart den så kan du möjligtvis ta dig tid att kolla mailen och läsa nyheterna. Självdiciplin.
Jag har haft samma problem. Arbetslös i 6 månader med liten på dagis och sambon jobbandes. Gissa om det blev massa dator-tid. Vändningen för mig kom när min fru sparkade ut mig med anledning av att städning, disk och tvätt inte fungerade. Jag var borta ett dygn och när jag kom tillbaka var där skinande rent, ingen tvätt eller disk och allt löst skit undanstoppat. Då insåg jag vad jag försummat. Skiten vi left i som jag stirrat mig blind på. Det blev en dos självransakan och såga-mig-själv-vid-fotknölarna inför frun med löfte om att det inte ska upprepas. Sen fick jag jobb. Självdiciplin. Nu nattar jag liten, fixar disken, tvätten och plockar undan lösa saker/papper. SEN gör jag kvällsfika och kollar mail och sånt. Det känns bättre inombords och det är fräschare hemma. Så enkelt är det, och jag är fortfarande gift dessutom *s*
Självdiciplin. Självdiciplin. Självdiciplin.

« Tillbaka till trådstarten