Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nej

Skrivet av Margurit med 3 barn
det tycker jag inte. Den är både alldeles för svår och ganska läskig. Den tar ju upp existensiella frågor på ett sätt som en 3-åring omöjligt kan förstå.
Jag skulle nog tycka att den var okej från 7-års åldern men som bäst från 9-års åldern om barnet ska ha som mest glädje av den. Det är ju en jättebra film tycker jag och värd att "spara" lite på.

Jag sätter upp gränser när det gäller film på lite olika sätt, dels om den är läskig men även om den är svår att förstå eller om jag helt enkelt tror att de kommer ha mer glädjde av dom senare. Jag har tex väntat med Harry Potter (både bok och film) för min 7-åring därför att jag har mött 10-åringar som verkligen har älskat Harry Potter och haft så mycket mer glädje av den än jag tror att min 7-åring skulle ha nu. Jag tar också hänsyn till åldersgränser.
För en 3-åring tycker jag typ: Mumin, Pingu, Petson och Findus, Lotta på bråkmakargatan passar.
Jag skulle absolut prata med dotterns pappan om du inte tycker att det känns okej att hon ser filmerna.
Mvh

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv