Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tja

Skrivet av MaryT
Om båda är nöjda så är väl allt ok, då :-).

Fast jag förstår inte att man ska behöva _lära_ en vuxen människa att städa, "steg för steg" och med mycket uppmuntran som med en hund. Ok att han inte har städat _själv_, men han måste väl ha sett när mamma gjorde det åtminstone? Jag kan inte förstå varför det då inte räcker med att visa på sin höjd EN gång hur man dammsuger (hur svårt är det på en skala??) eller bäddar en säng eller diskar eller vad det nu är. Han är ju _vuxen_, han är ju inget barn!
Och att behöva påminna honom har ju inte med själva städmomentet att göra. Oavsett om han har lärt sig städa eller inte så har han väl under sin uppväxt haft saker som ska göras regelbundet, så han vet vad "regelbundet" är?

Hmm..jaaa..som sagt - är ni nöjda så är väl allt bra. Fast JAG skulle nog känna det som att min man var lite bakom flötet om jag skulle vara tvungen att dressera honom till att städa :-). Han hade för övrigt aldrig lagat mat när vi träffades, och han hade heller aldrig tvättat. Fast det räckte med att visa en gång hur tvättmaskinen funkar så fattade han :-). Matlagningen lärde han sig dels genom att vi lagade mat tillsammans, och dels genom att följa recept.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv