Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har underbett....

Skrivet av MammaM, som fortfarande har underbett....
och det fick jag av att jag sög på tummen/nappen för länge....

Din dotter är 1 år säger du? När hon är mellan 1-1½ så kommer hon att bli kallad till tandläkaren så jag tycker nog att du iaf kan avvakta till dess.

Med årens lopp kanske hennes underbett rättar till sig, om inte så är det ändå inget man kan operera så där direkt utan man får isf först ha tandställning ett tag innan för att se om tänderna kanske rättar till sig mha den...vilket de ofta gör om det handlar om ett litet underbett. Har man däremot ett stort underbett kan det hända det kan bli operation, men först efter att ha haft tandställning som sagt ett tag.

Men eftersom di dotter är så liten så är det nog inget de gör ngt åt redan nu utan vänta du nu först till dess att din dotter kommer till tandläkaren och fråga dem om detta då du kommer dit. Troligen så kommer säkert tänderna att rätta till sig med åren...om inte så blir det nog inte aktuellt med tandställning förrän runt 10 års åldern eller så eftersom man ska ha tappat sina mjölktänder först innan man sätter en sådan.

Sedan så är det som sagt inget fel eller farligt i att ha under bett. Jag är nu 30 år och jag har fortfarande mitt kvar. Dock inte ett lika stort som jag hade i början eftersom jag haft tandställning under x antal år. En operation kommer ej bli aktuellt för mig förrän möjligen den dag jag får problem med mitt underbett (huvudvärk tex)....

Allt gott


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv