Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Du, läraren, det är jag igen, hepp!

Skrivet av Rea
Du, jag vet, jag skriver på en helt annan nivå.
Men jag har absolut inte skrivit om att lärarna är lata då är det ngn som har misstolkat mej grovt. Jag försöker få till det att _barn_ blir inte lata så tidigt, jag har svårt att tro det.
Men från det ena till det andra, nämligen päronet.

HUR många tror du är så ärliga som du? Hur många av dina kollegor kan erkänna att de inte har tid? Hur många människor överhuvudtaget vill erkänna att de har brister???
Jag har läst om den dagmamma här nånstanns som inte tyckte att hon gjorde fel fast hon inte hade tid med barnen..
Hur många lärare blir inte sjukskrivna i ett kör för att de inte hinner med sitt arbete?
Hur många barn hamnar inte i en fälla där de blir stämplade för att de är bakstavsbarn, psykiska störningar och hela karuslellen just bara för att vi _vuxna_ inte kan _PRATA_ med varandra, med kollegor eller föräldrar???

Hur vi än gör kan vi aldrig någonsin komma ifrån att vissa människor går bara inte ihop, det är så. Men vi vuxna kan välja själva men hur väljer vi åt ett barn??? HUR många lärare kan ärligt svara att de gått vidare och erkänt för kollegor, ledning eller föräldrar att nej, tyvärr, din Kalle eller din Lotta och jag är på kollisionskurs jämnt, vi måste flytta på henne. För hon/han mår dåligt och jag mår dåligt och det går ut överallting.
För det gör det, läraren sitter och är irriterad, massor av energi går åt till något helt onödigt...oftast INOM dig...

Hur många lärare säger på ett föäldramöte eller så att nu måste vi ta hjälp av föräldrarna och protestera ordentligt??? Jag tror det är få, för i slutänden blir det att _du_ erkänner att du inte hinner med ditt jobb trots alla andra hinner med det??? Tror du det??? Jag måste erkänna att jag tvivlar på att någon vågar stå upp för det. De flesta jobbar nog häcken av sig i skymundan. Och mår dåligt! Och vilka får sitta emellan, jo de barn som vi så gärna vill värna om....

« Tillbaka till trådstarten