Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jo...

Skrivet av Malin m. Jesper-00 & Lina -97
...visst kan jag vara orolig ibland. Men vi kollar ALLTID blodsocker innan vi går och lägger oss. Han brukar oftast ligga ganska högt på kvällen, men sjunker ändå rejält till morgonen. Lite småkul att du frågade för igår kväll låg han på ca 13 mmol/l när vi tog innan vi gick och lade oss och det är "lågt" för att vara honom på kvällen. Därför gick Jonas upp och kollade blodsockret kl. 3 i natt. Då låg han på 6,0 , vilket ju är bra. När jag vaknade vid 6-tiden kände jag på mig att han skulle vara låg så jag gick upp och kollade hur han såg ut i ansiktet och kände på pannan. Han såg då blek ut och var lite kallsvettig så jag kollade bs och då låg han på 3,3. Snabbt fram och blandade söt saft och väckte stackarn som först absolut vägrade att vakna och dricka något. Men sedan fick vi upp honom och gav honom saften samt en banan. Min stora skräck är att han ska få en allvarlig känning (insulinchock) på natten med medvetslöshet och kramper. Gudskelov har det inte hänt ännu, peppar, peppar ta i trä...

« Tillbaka till trådstarten